De Commerciële Beauty Industrie en waarom wij het anders doen

Bron foto: Aliexpress

Tijdens de opleiding tot schoonheidsspecialiste is er weinig tot geen informatie over ingrediënten en wat het zoal met je huid kan doen. Juist dat stukje is belangrijk want een commercieel praatje met een mooi gefotoshopt plaatje erbij is makkelijk gemaakt. Het is gebakken lucht waar je als klant flink voor in de buidel mag tasten.

Nee, Carlo en ik wilden dat anders doen en zo gingen wij vol goede moed in het voortraject op pad. Helaas kwam de domper al vrij snel toen ik de ingrediëntenlijsten bekeek van de producten die werden verkocht. Van siliconen tot glycollen, het zat er allemaal netjes in. Toen wij vriendelijk en beleefd meldden dat wij toch maar gingen vertrekken omdat het niet aansluit bij onze filosofie volgde er alsnog een heel mooi (en vooral lang) verkooppraatje. Mij werd gevraagd “ welke ingrediënten bedoel je dan en in welke crème zitten deze ingrediënten ?” waarop ik dan moest zeggen, eh, in alle crèmes. (hello, je hebt het merk zelf ontwikkeld en opgezet en dan weet je niet wat erin zit en verkoopt het als natuurlijk?). let wel, dit was dus de oprichtster van het merk zelf van een gerenommeerd merk wat bij de professionele schoonheidsspecialisten gebruikt en verkocht wordt. We zouden ook minder producten kunnen aanschaffen in plaats van de hele lijn. (Nou eh, nee, erg vriendelijk maar ook bedankt).

Nee dat was niet helemaal ons ding. Er werd nog aan ons gevraagd willen jullie een groot publiek bereiken of je vasthouden aan het volledig natuurlijk principe en klein blijven? Waarop wij alle twee volmondig riepen, small, we want to keep it small if thats what it takes. Wij willen geen schadelijke en nare stoffen op de huid van jou als gast smeren en zo simpel is het.

Geen concessies en alleen het allerbeste willen wij voor jullie en daar blijven we bij. Pure biologische oliën en producten zonder nasty toevoegingen. Verkoop en winst maken en daarbij afstappen van je filosofie? No way. 100 procent aandacht voor rust, ontspanning en mooie producten? Yes, that is what we stand for. En zo gaan we het doen…

 

Wat vind je er eigenlijk van, liever bij je filosofie blijven en het daarmee klein houden of gaan voor de grote commerciële wereld waarbij je producten aangesmeerd krijgt? Laat het ons weten in de comments. Tot de volgende blog, groetjes Romy

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *